michaelaajohansson.blogg.se

Kokbok

Kategori: Allmänt

Nu sitter jag på lektionen och brainstormar med namn, typsnitt och färgval. I våran bakbok vill jag förmedla den estetiska stil. Så jag tänkte att när man tar kort på sitt bakverk ska man ha en provdocka eller symaskin i bagrunden och man är en modeelev och om man är inredare är det linjan, pensel o.s.v. 
 
Mina förslag på namn:
 
•En kreativ sockerbomb
•Kreativa sötsaker
•En kollektion fylld med socker
 
Namnet kommer vara i typsnittet "Poiret One"
 
Antingen kommer färgvalen var i milda färger eller så vill jag ha det mer estetikt och följa mallen svart vitt men frågan är om jag ska följa det jag tycker som är mest mig och det är milda färger. 
 
 
 
 
Nu är lektionen slut och jag har kommit fram till att milda färger blir en mindre målgrupp men om jag har mer neutrala färger ex som svart vitt, grått, beicht så kommer målgruppen bredas och själva boken kommer se mer estetisk ut och det är den känslan jag vill förmedla.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: